Proiecte specifice organizatiilor medicale

Proiecte specifice organizatiilor medicale
0 Flares 0 Flares ×
     Am avut mereu un deosebit respect pentru cateva zone foarte dificile ale vanzarilor: asigurari; produse bancare; materii prime, servicii IT etc…
     Insa cea mai delicata si dificila zona a vanzarilor pare a fi: VANZAREA SERVICIILOR SI PRODUSELOR MEDICALE!
     Am reusit sa-i simt foarte bine pulsul, pentru ca mi-am petrecut cativa ani in zona medicala unde, ulterior am si implementat cateva programe de training („Medical Leadership”, „Relationarea cu pacientul”, „Planificare si Organizare”, „Managementul Timpului”, „Orientarea spre Pacient”). Aparent e o zona foarte simpla, unde clientul (pacientul) vine cu nevoi foarte clare, este supus, ascultator si face ce-i spune specialistul. Nu este insa deloc asa!
     Vanzarea in farmacii, de exemplu, mai mult ca oricare alta, e o vanzare dificila din doua perspective :
1.Postura in care este pus vanzatorul (farmacist), care penduleaza in permanenta intre profesia sa si obiectivele organizatiei de vanzari din care face parte. E o postura foarte delicata, greu de asumat si foarte greu de pozitionat in zona de echilibru. 

2.A doua perspectiva as numi-o DILEMA FARMACISTULUI: ”CUI VAND, clientului sau pacientului? CE SUNT EU, vanzator sau farmacist?”
     Din aceste doua perspective, am o mare admiratie pentru cei care isi tocesc coatele 6 ani + inca vreo doi, pe bancile facultatii de farmacie, o facultate foarte grea si solicitanta, de unde ies absolventi cu adevarat pregatiti intr-un domeniu atat de complex. Cred ca nimeni nu poate contesta calitatea profesionala a unui farmacist. ”Abilitatile tehnice” dobandite in cei 6 ani de studiu, in cele mai multe cazuri, scot la iveala persoane perfect pregatite profesional!
     Marea nesansa a acestor absolventi (atat a farmacistilor cat si a medicilor) este ca dupa ce devin profesionisti sunt obligati sa intre intr-un sistem pe care il cataloghez simplu: SISTEMUL MEDICAL ROMANESC (cred ca am spus totul prin asta)…
     Dar pentru ca tot am vorbit zilele trecute de abilitati si competente, se pune problema cum transformam un profesionist cu abilitati tehnice impecabile intr-un farmacist competent, un medic intr-un vanzator de servicii medicale competent? Cum construim fisa postului pentru un astfel de job? Care este suma abilitatilor care sa-i confere acestuia COMPETENTA in ceea ce are de facut? Care este rolul sau cu adevarat in organizatie? Cum imbinam eficient rolul sau in organizatie cu rolul sau in societate? De ce atatea intrebari ? Simplu! S A R C I N A e diferita, medicul sau farmacistul nu mai trateaza sau recomanda, ci VINDE!
     Cum face acest lucru intr-o zona atat de sensibila, aceasta cred ca este marea provocare a acestor profesionisti.
     E intr-adevar un subiect extrem de delicat care genereaza multe controverse in prezent.
     Trei aspecte cred ca prezinta un interes real in acest domeniu.
1.Abilitatile de relationare ale vanzatorilor (farmacisti, medici) care trebuie sa completeze profilul lor profesional;
2.Definirea ”performantei” pentru un astfel de vanzator;
3.Ce este beneficiarul acestor servicii de vanzare, client sau pacient?
4.Comunicarea medic – farmacist (care genereaza de multe ori conflicte prin insasi lipsa ei).
     Sunt componente ale profilului lor profesional, pe care studiile universitare le dezvolta mai putin, dar care isi pun amprenta decisiv asupra calitatii muncii acestor admirabili oameni. E mare pacat sa ”plantezi”  un profesionist in domeniul medical, in vanzari, un mediu pentru care el nu detine inca toate abilitatile necesare  si unde risca sa devina neperformant.
     Programele de training dedicate organizatiilor cu profil medical si organizatiilor de vanzari de produse farmaceutice, ofera sansa acestor oameni sa devina cu adevarat COMPETENTI in rolul pe care il au in organizatie, si, nu in ultimul rand, in sociatate. Din pacate, sistemul medical romanesc nu putem sa il influentam, insa putem influenta calitatea profesionala a oamenilor care muncesc in el, in folosul nostru, al ”CLIENTILOR – PACIENTI”
 
Proiecte dedicate organizatiilor cu specific medical
 
Organizatii de vanzari produse farmaceutice:
  • Vanzari;
  • Negociere;
  • Comunicare;
  • Leadership;
  • Influenta in organizatii si in afara lor;
  • Comunicare Organizationala;
  • Planificare si organizare;
  • Managementul timpului;
  • Managementul obiectivelor;
  • Adaptabilitate in indicatori de performanta;
  • Marketing;
  • Eficienta in promovare.

Organizatii centre medicale; servicii  medicale:

  •  Leadership  si Team Building Medical;
  • Comunicare organizationala;
  • Politica de comunicare ATL si BTL a organizatiilor cu specific medical;
  •  Relationarea  cu pacientul;
  •  Pacient sau client?;
  • Constructia departamentelor specifice organizatiilor medicale;
  • Roluri si sarcini in organizatiile de vanzari servicii medicale;
  • Politica de administrare a centrelor medicale;
  • Gestionarea relatiei cu furnizorii centrelor medicale;
  • Gestionarea relatiei cu clientii (institutii; companii) centrelor medicale.
0 Flares Facebook 0 Google+ 0 Twitter 0 LinkedIn 0 StumbleUpon 0 Pin It Share 0 0 Flares ×

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *