Autenticul romanesc valorizeaza brandurile multinationale

Autenticul romanesc valorizeaza brandurile multinationale

0 Flares 0 Flares ×
         Ani la randul multinationalele au incercat sa influenteze cultura consumatorului roman prin strategii de marketing aplicate probabil cu succes in pietele unde au fot prezente . Evident,aceste strategii au functionat initial si la noi prin simpla stimulare a curiozitatii consumatorului,a dorintei acestuia de a ”pune si mana” pe branduri pe care le stia doar din auzite.
      Dupa o scurta perioada de deschidere si acceptare neconditionata, consumatorul nostru si-a dat arama pe fata si,spre surprinderea lor, companiile au constatat brusc o anumita lipsa de reactie a pietei romanesti la strategii care au functionat perfect in pietele occidentale.Efectul a fost vizibil in cota de piata si mai ales in cifra de afaceri,moment in care companiile au realizat cred ca au de-a face totusi cu un consumator mai sofisticat decat credeau,un consumator care gandeste si apoi plateste.
     Valorile promovate in etapa de start a companiilor multinationale pe piata romaneasca s-au aratat mai putin eficiente ulterior.De ce ? Simplu! Cultura consumatorului nostru poate fi influentata doar respectand si promovand  propriile valorori care pana la urma influentraza in mod decisiv atitudinea , comportamentul si mai ales decizia consumatorului de a alege un brand . Constatam cu placere ca marile companii au inteles asta ca un fapt, si si-au adaptat strategiile de marketing  acestei realitati. Pe termen lung cred ca este cartea castigatoare,pentru simplul motiv ca noi,consumatorii,am prins incredere in propriile noastre valori,ne-am adus aminte cine suntem cu adevarat,am scos si noi pana la urma pieptul in fata si ne-am pozitionat aculo unde ne este locul.
       Mai mult, respectul pe care companiile incep sa il acorde volorilor noastre autentice, incepe sa dea roade si sa aduca valoare propriilor branduri .Daca cineva ne spunea in urma cu 10 ani ca un cioban,un sofer,un actor…un om simplu, vor deveni imaginea unor branduri occidentale si ca in asta va consta succesul pe termen lung pe piata romaneasca ,cerd ca il trimiteam la cules pe campuri.
      Iata insa ,ca pana la urma s-a demonstrat, ca valoarea unui brand consta si in capacitatea lui de adaptare la piata unde functioneaza,potenta lui de a asimila valorile consumatorilor pe care ii doreste,capacitatea lui de a satisface nevoile si mai ales dorintele reale ale consumatorilor.Aceste nevoi si dorinte sunt decisiv marcate de cultura consumatorului bazata pe propriile valori.
      Suntem,cred, pe drumul cel bun!Cred ca am facut un salt urias,ca si mentalitate,de la nivelul de nevoi la cel de dorinte ,bazat pe standarde si criterii definite prin prisma volirilor noastre autentice….har domnului ,avem destule !
0 Flares Facebook 0 Google+ 0 Twitter 0 LinkedIn 0 StumbleUpon 0 Pin It Share 0 0 Flares ×

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *